Praktické výhody mobilního CRM
Pátek, 07 Srpen 2015 09:14

06-LLP-01Mobilní CRM není jen technologická vychytávka bez reálného užitku. Pokud je využíváno správně, umožňuje zvýšit objem prodejů, zkrátit prodejní cyklus, urychlit cash-flow, pomáhat se sběrem dat, zvýšit produktivitu a mít přehled o všech probíhajících aktivitách, ať jste kdekoliv. Pro dva ze tří decision-makerů je mobilní CRM dnes už nezbytností při volbě řešení pro řízení vztahů se zákazníky.

Spolupráce v reálném čase

S mobilním CRM má každý člen týmu vždy a všude přístup ke stejným datům jako všichni ostatní členové. Informace není omezená pouze na toho, kdo je v kanceláři nebo u PC, ale každému, kdo ji momentálně potřebuje. Toho přirozeně využijí hlavně obchodníci na služební cestě nebo během nemoci a na dovolené. Uložené informace v CRM navíc neustále procházejí aktualizací a úpravami, proto není zrovna šťastné řešení si data jednoduše stáhnout a pracovat s nimi offline. To však není vůbec potřeba dělat, protože s mobilním CRM a přístupem k internetu máte po ruce vždy aktuální data. Nezávislá agentura Forrester spočítala, že díky mobilnímu CRM roste produktivita obchodníků až o 87 procent.

Správa obsahu odkudkoliv

Prodejci nejčastěji využívají mobilní CRM ke správě obsahu, typicky prezentací a informačních zpráv. Souvisí to s využíváním tabletů jako stále oblíbenějšího pomocníka při živých prezentacích, především prezentacích obchodních výsledků, kdy je nutné představit větší množství obtížně zapamatovatelných čísel. Dále je mobilní CRM velmi často využíváno pro vkládání informací o zákaznících, vykazování práce, zpracování analýz informací, skenování informací z vizitek a GPS monitoring obchodních zástupců. Zvlášť skenování vizitek místo dlouhého přepisování všech údajů se pro uživatele stane neocenitelným pomocníkem při každodenní práci.

Rychlejší výroba a plánování

Když jsou členové týmu z nějakého důvodu mimo kancelář, může dojít ke zpoždění přijatých objednávek, které čekají na schválení z jejich strany. To ale v dnešní uspěchané době není ani trochu žádoucí stav, protože vyřízení objednávky o pár dní nebo i hodin dříve může znamenat pro mnoho zákazníků podstatný rozdíl. Mobilní CRM tedy usnadňuje doručení objednávek obchodníkům, kteří jsou na cestách, a lze ho využít i k delegování těchto objednávek na jiného člena, který je právě dostupný. Výsledkem těchto zdánlivých maličkostí je větší spokojenost zákazníků s včasným doručením objednávky.

Firmy, které již mobilní CRM používají, se shodují v tom, že se jim investice do tohoto řešení prokazatelně vrátila. Zlepšení v oblasti kvality dat a jejich snadné a okamžité dostupnosti pozitivně ovlivnilo jejich schopnost činit informovaná rozhodnutí a proměnit podstatně více obchodních příležitostí.

Petr David Petr David
Autor článku působí jako manažer divize CRM ve společnosti LLP Prague, s.r.o.

Mohlo by vás zajímat: