Mobilní CRM zlepšuje kvalitu dat a zvyšuje produktivitu |
Středa, 17 Červen 2015 09:51 | |||
Potřeba firem využívat mobilní CRM je poměrně nová. Ačkoli již před několika lety trh nabízel rozmanitá řešení, z nichž se mnohá pyšnila možností „přístupu z mobilního zařízení", šlo tehdy o novátorskou funkcionalitu, která rozhodně nebyla tak nepostradatelná, jako je dnes, kdy má každý, s lehkou nadsázkou řečeno, v jedné ruce chytrý telefon a v druhé tablet. Dnes, kdy firmy potřebují být v nepřetržitém kontaktu se zákazníky a reagovat na jejich potřeby tak rychle, jak jen to je možné, se mobilní CRM stalo funkcionalitou kategorie „must have". Tím spíše, že lidé potřebují mít přístup ke kontaktům, účtům, obchodům i dalším CRM datům v podstatě z každého místa, kde se právě nacházejí. Proč je mobilní CRM tak zajímavé a přitažlivé? Obchodníci si mobilní CRM pochvalujíVýčet výhod mobility při práci s CRM nabízí například nezávislý průzkum společnosti Software Advice realizovaný v roce 2014 mezi dvěma tisícovkami prodejců, kteří využívali některý z mobilních CRM systémů. Více než čtyři pětiny těchto prodejců uvedly, že přístup k systému z chytrého telefonu či tabletu jim výrazně pomohl zlepšit kvalitu dat, která do CRM ukládaly, právě díky tomu, že mohli s daty pracovat okamžitě. Proto také změnu k lepšímu nejvíce pocítili ti obchodníci, kteří jsou neustále v terénu, u klientů, na prezentacích, setkávají se s novými lidmi a všechny kontakty a související nezbytné poznámky potřebují kontinuálně zaznamenávat. Tito lidé z praxe nám ukazují, jak důležité je ukládat data do CRM ihned, jakmile je získáme. Pokud tak nemůžeme z nějakého důvodu učinit – například proto, že nemáme po ruce počítač či mobilní zařízení – možná se k nim již nevrátíme nebo na ně jednoduše zapomeneme. Více zařízení, větší produktivitaTi, kteří pro přístup k CRM využívají chytrý telefon a současně i tablet, efektivitu mobilního řešení ocení ještě více. Dle zmiňovaného průzkumu každý druhý takový uživatel označil za klíčové výhody zvýšení produktivity práce, lepší schopnost rozhodování, vyšší úspěšnost follow-upů, zrychlení práce se systémem i více uzavřených obchodů. Stručně řečeno: čím více mobilních zařízení s přístupem do CRM obchodníci používali, tím rychleji a lépe odváděli svou práci. Mohli totiž plynule přecházet mezi různými zařízeními v různých situacích – například telefonovat a současně zapisovat data z hovoru do tabletu. S mobilním CRM a více zařízeními tak lze efektivně využívat čas a ještě mít všechny důležité informace pečlivě zaznamenané téměř v reálném čase. Stejně flexibilní jako ukládání dat je následně i jejich vyhledávání v CRM a využívání.
Mohlo by vás zajímat:
|