Trendy v CRM |
Pondělí, 18 Květen 2015 13:45 | |
Customer Experience - technologie, které pomáhají zlepšit zkušenosti zákazníkůZákaznická zkušenost (Customer Experience) je jedním z nejčastěji skloňovaných slov v oblasti řízení vztahů se zákazníky. Tématu se intenzivně věnují banky, telekomunikační společnosti nebo retail. Tato odvětví mají jednu nespornou výhodu – mají podrobná data o svých zákaznících. Analýza těchto dat, jejich obohacení o další externí data a schopnost doručit zákazníkovi relevantní nabídku se neobejde bez technologií. (6. díl) Nové možnosti propojení CRM do online světaOblast CRM prochází v posledních letech významnou transformací. Příčina je dána rychlým rozvojem možností, které přináší nové digitální technologie. Již delší dobu nemá smysl provádět marketing produktovým způsobem, tj. přístupem, kdy jako firma potřebujete prodat konkrétní produkty a snažíte se je protlačit do celé zákaznické báze bez ohledu na další skutečnosti. (5. díl) Budování loajality a udržení zákazníkůUdržení stávajících zákazníků je násobně levnější než získávání nových a péče o zákazníky, stejně tak jako budování jejich loajality je tak pro společnosti řádově efektivnější. Moderní CRM systémy jsou dnes proto vybaveny potřebnými funkcemi umožňujícími zajistit systematickou péči o zákazníky (Customer Relationship Management) vedoucí k jejich loajalitě. (4. díl) Customer experience ve vztahu k CRMV předchozích dílech našeho seriálu o CRM jsme řešili aktuální trendy, které se objevují v souvislosti s rozvojem CRM technologií. Tentokrát se budeme věnovat tématu, které využívání všech trendů umocňuje tím, že staví do centra dění samotné zákazníky. Primárně se zaměříme na zákaznickou zkušenost (customer experience, CX) ve vztahu k CRM – disciplínu, kterou vnímáme jako východisko řízení vztahů se zákazníky a CRM procesů. (3. díl) Mobilní CRMV prvním díle našeho seriálu o CRM jsme si řekli, že fenoménem dnešní doby je být „mobilní", tedy možnost přistupovat k firemním datům odkudkoliv a kdykoliv. Ze různých statistik vyplývá, že uživatelé po celém světě využívají až sedm miliard mobilních zařízení. Jde o trend, který přináší nové možnosti pro obchodní manažery a zástupce a motivuje je k tomu, aby začali více využívat mobilní zařízení ne jenom k telefonování a plánování, ale také k efektivnějšímu řízení vztahů a těsnějšímu propojení se zákazníky. (2. díl) Využití trendu sociálních sítí a sociálních médií v CRMV minulém díle jsme představili současné trendy v oblasti řízení vztahů se zákazníky založené na čtyřech hlavních pilířích: mobilitě, sociálních sítích, spolupráci a chování. V tomto díle se budeme podrobněji věnovat trendu sociální doby – sociálním sítím a jejich využití při řízení vztahů se zákazníky. Jde o trend, který je velkou výzvou a zároveň příležitostí pro moderní společnosti, které chtějí uspět. Pokud totiž dokáží sociální sítě vhodně využít, získají dobrý předpoklad pro to, aby zákazníci i nadále kupovali jejich produkty (třeba i ve větším množství a častěji) a navíc se stali propagátory značky. Zavedení sociálního CRM pak může v konečném důsledku vést až ke snižování nákladů například na technickou podporu a servis. (1. díl) Přehled aktuálních trendů v oblasti CRMSystémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve byl tento nástroj navržen tak, aby centralizoval a udržoval znalosti o zákaznících, dnes se přizpůsobuje měnícím se nárokům na jeho využití a změnám ekonomického prostředí. CRM nástroje vstupují do fáze, kdy musí pokrývat nové trendy založené na čtyřech hlavních pilířích: mobilitě, sociálních sítích, spolupráci a chování. Právě proto vám přinášíme seriál, který si klade za cíl představit hlavní novinky – tentokrát v praktickém přehledu, od příště v detailu každé z nich.
Mohlo by vás zajímat:
|