COMPAS automatizace posiluje péči o zákazníky
Středa, 11 Listopad 2015 15:48

nasazením Microsoft Dynamics CRM

operatorka250Společnost COMPAS automatizace, která dodává řešení průmyslové automatizace a výrobní informační systémy MES, výrazně zvyšuje kvalitu péče o své zákazníky nasazením nového CRM systému. Zvolila řešení Microsoft Dynamics CRM nasazené společností CCV Informační systémy, které je integrováno s internetovou telefonní ústřednou, DMS a systémem pro řízením zakázek.

Česká společnost COMPAS automatizace podporuje s pomocí CRM (Customer Relationship Management) systému veškeré obchodní procesy a marketingové aktivity s cílem kvalitněji a efektivněji komunikovat se svými zákazníky.

Při výběru byla důležitým kritériem také schopnost integrace CRM se systémem pro řízení dokumentů (DMS), systémem pro řízení zakázek společnosti a s telefonní ústřednou. Proto zvolila řešení Microsoft Dynamics CRM ve verzi 2013, které v průběhu letošního roku následně povýšila na aktuální verzi 2015. Implementačním partnerem je společnost CCV Informační systémy.

Užitečná integrace s telefonní ústřednou

Celá společnost využívá ke komunikaci se zákazníky telefonní ústřednu. Specifikem projektu proto byla integrace s ústřednou tak, aby CRM systém zajišťoval propojení informací a na základě dat ze CRM zobrazoval uživatelům přímo na obrazovku, kdo volá.

Uživatelé pak mají možnost zadat informace o příchozích i odchozích hovorech, které se uloží zase přímo do CRM. Rovnou z dat CRM také vyhledávají, komu je třeba volat. Komunikace se zákazníky je tak rychlá, přehledná a dohledatelná, bez jakékoli duplicity zadávání dat.

Tvorba zájemců pomocí leteckých snímků

Propojení na Outlook a mapové podklady činí každodenní používání CRM systému jednodušším. Zajímavostí z hlediska marketingových procesů je třeba využití funkce integrovaných map pro jednoduchou automatizaci identifikace potenciálních zájemců s pomocí označení budov z leteckých snímků.

Užitečnou nadstavbou je propojení na řešení pro e-mailový marketing, které umožňuje efektivnější realizaci a vyhodnocování e-mailingových kampaní včetně automatizace e-mailové komunikace účastníkům daných marketingových seznamů.

Pro marketingovou segmentaci je zásadní výzvou mít aktuální data. Automatizace naplňování určitých dat do CRM probíhá často také z veřejných registrů. K tomu velice dobře poslouží ARES konektor, který jedním klikem nahrazuje pracné vyhledávání identifikačních a kontaktních údajů z ARES (administrativní registr ekonomických subjektů). Informace o zákaznících automatizovaně hlídá také modul CreditCheck, který prověřuje kredibilitu obchodních partnerů.

Lepší přehled nad zakázkami

CRM systém pomáhá zaměstnancům firmy nejen na stole jejich kanceláří, ale také jej mohou mít kdykoli přímo na dlani. Práci se zákazníky totiž umožňuje také na smartphonu nebo přenosném tabletu na nejpoužívanějších operačních systémech Android nebo iOS.

CRM umožňuje synchronizaci dat z kontaktů a informací o společnostech zaznamenaných do obchodní vztahů rovnou do DMS systému, kdy dochází automaticky při vytvoření, aktualizaci a odstranění záznamu neaktuální entity.

Zatímco marketingový proces byl nově připraven s nasazením systému, obchodní proces zůstal stejný. V CRM je veden od evidence příležitostí, přes instalaci zařízení u zákazníka až po ukončení samotné realizace. Vedení firmy tak získalo dobrý přehled nad vývojem zakázek.

„Projekt probíhal v úzké spolupráci realizačního týmu a uživatelů na naší straně. Díky tomu jsme měli možnost rovnou ovlivňovat probíhající vývoj. Systém je tak po ukončení realizace uživatelsky přívětivý a přizpůsobený k efektivnímu využívání," říká Vlastimil Braun, jednatel společnosti COMPAS automatizace a dodává: „Nasazení CRM nám umožňuje lépe budovat a řídit vztah s našimi zákazníky, koordinovaně komunikovat, znát jejich priority a udržovat individuální přístup, což bylo před nasazením nového systému, i přes naši maximální snahu, jen těžko realizovatelné. Navíc nyní rovněž můžeme lépe plánovat, a to nejen v oblasti zákaznických projektů."

Výhody pro všechny strany

Přínosy projektu byly definovány už na začátku projektu. Pro vedení společnosti je důležitým přínosem nejen kontrola nad veškerou operativní komunikací se zákazníky z různých úrovní vedení projektů, ale například i efektivnější rozhodovací procesy pro další zlepšování péče o zákazníky.

Z pohledu uživatelů CRM je přínosem zlepšení otevřené informovanosti o všech zákaznících, eliminace vedení duplicitních informací, snadnější zastupitelnost jednotlivých pracovníků a také výrazně efektivnější sdílení informací mezi pracovníky. Systém posílil bezpečnost vedení zákaznických informací. V neposlední řadě je pak přínosem schopnost systému auditovat a vyhodnocovat veškeré probíhající procesy.

Dodavatel řešení: CCV Informační systémy
verze systému: Microsoft Dynamics CRM 2015
rozsah nasazení: 80 uživatelů